Afd: Ullerslev, Skolevej 2 - 5540 Ullerslev
Afd: Aunslev, Kertemindevej 46 - 5800 Nyborg
Handlekraftig og kompetent ledelse, der er tydelig/synlig, åben og inspirerende
Faglighed, kompetenceudvikling og udviklingsparathed
En dagligdag der udfordrer og udvikler alle, hvor faglighed, engagement, motivation og kompetenceudvikling er en selvfølge, og hvor det er i orden at stille krav.
Fællesskab, anerkendelse , tillid og samarbejde
En skole på to matrikler, hvor der er plads til forskellighed med fokus på empati, nærvær, tryghed og trivsel som fundament for et godt fællesskab for både elever, medarbejdere, ledelse og forældre
Sundhed og læring
Fokus på bevægelse, kost, gode vaner og velvære som forudsætning for og middel til læring og trivsel.
Tydelig kommunikation
Tydelig, ligeværdig og let tilgængelig kommunikation i alle relationer.
Motorik for de mindste elever
Svømning for 5. årgang
Hold i træarbejde i samarbejde med Ullerslev Husflidsforening
Hold i gamle håndarbejder i samarbejde med Ullerslev Husflidsforening
Vibeskolen er profilskole i leg og bevægelse. Skolen er DGI-certificeret. Det betyder, at vi har en særlig forpligtelse på at have fokus på bevægelse i undervisningen og i pauser. Det betyder også, at vi løbende har fokus på bevægelse, og at alle vores medarbejdere har fået kurser i at implementere bevægelse i dagligdagen. Som profilskole er vi med i flg. projekter
Skoleåret 2016-17.
Ord skaber virkeligheder, og ordet lektier er forbundet med mange negative oplevelser hos mange børn. Samtidig går børnene i skole i så mange timer, så det svarer til en hel arbejdsdag. Det betyder, at de som udgangspunkt skal have fri, når de kommer hjem fra skole. Der er også forskningsresultater der viser, at lektier ikke betyder noget i forhold til børns læring. John Hattie har det som nr. 94 over parametre, der har betydning for børns læring.
Derfor skal børn som udgangspunkt ikke have lektier for på Vibeskolen. Og derfor skal vi frem over benytte andre udtryk for lektiehjælp og faglig fordybelse. Frem over bruger vi udtrykkene ”studietid og faglig fordybelse”
I forhold til arbejdet hjemme så
Rammer for studietid og faglig fordybelse er flg.:
Studietid og faglig fordybelse er obligatorisk og kan således placeres på alle tidspunkter af dagen. Timerne kan placeres som hele og halve timer.
Indhold i studietid og faglig fordybelse:
Studietid og faglig fordybelse skal kobles tæt på fag, og skal have en faglighed, som er skarp. Den enkelte elevs læringsmål skal være udgangspunkt for arbejdet i studietiden og den faglige fordybelse.
Det betyder flg.:
|